Alla inlägg under januari 2011

Av Tove - 31 januari 2011 20:25

Det har vart jätte kul i Järvsö idag!! jag har lärt Fickis att åka skidor =D han är en naturbegovning!! Är lite smått stolt över mig själv   Måste säga att det var riktigt underhållande när jag och Sofia drog ut två nybörjare i offpist xD Finns riktigt roliga bilder på det ^^ lovar att dom kommer på facebook sen xD


Sen efter middagen badade vi badtunna, fy fan vad det är nice!!! man vill bara sitta där för alltid...eller kanske inte men i alla fall ett tag ^^ 10 pers i en var ganska trångt xD


Sen drog vi ner och satte oss i lägenheten, och jag fick sitta och massera alla efter att dom åkt så mycket idag. Men det var ganska mysigt ^^ jag gillar att vara här uppe!! Ska snart krypa ner i sängen. bara så himla jobbit att sova själv, saknar att ha en pojkvän bredvid sig som ligger och kramar om än<3 Saknar min trygghet<3<3<3

  


Av Tove - 31 januari 2011 20:20

Dag 3 Mina föräldrar:

Jaha, ja jag har ju min mamma och pappa! som ibland kan vara helt underbara men helt åt helvete. Jag har alltid varit pappas flicka. Så jag och pappa står nog närmast varandra. Ja, vad ska man mer säga om dom. Dom jobbar, har vänner och lever ett ganska normalt liv (så normlt det kan bli i min familj xD)

 

 

Av Tove - 30 januari 2011 21:04

Nu ska jag göra den här roliga saken igen =D Och jag är inne på dag två ^^


Dag två: Min första kärlek

Jag var kär i min kompis som jag då bara hade känt typ ett år xD men träffade bara honom en gång om året. Så andra året då jag och han och våra familjer åkte på skidresa tillsammans gick ju man och blev kär ;) 8 år gammal   Kan du säga att vi är fortfarande kompisar xD 


Men skit samma! Vi är i Järvsö med klassen, vi ska vara här i en vecka!! Det ska bli sjukt kul. På vägen upp i bussen spårade allt ur. Vi hade allsång längst bak i bussen, men kan inte säga att det lät bra    Många olika takter och det lät HEMSKT xDxD

Men vi hade sjukt kul. 


I morgon ska jag lära Fickis att åka skidor, det ska bli kul!!! får se om jag är en bra lärare eller om han bryter benen och får åka hem ^^ 


Jojjo ska få datorn nu och jag ska in i duschen =D<3

Av Tove - 27 januari 2011 21:27

  Bara för att Elin har den här på sin blogg måste jag ju börja med Xd man ska skriva om speciella saker varje gång man bloggar =D jag är ju inte bara lite taggad!!! WIIIIIE   

 

Dag 01 - Om mig 

Ja, men vad fan! Tove heter jag då, är 17 år och inte normla någonstans xD men klagar inte på det. Jag har en familj (Cooolt va?? :O) Eller jag har två. En med min mamma och pappa och 3 systrar. Och sen har jag mina vänner, jag har mina "barn" och en underbar Pojkvän =D värsta Familjen =D  Och jag bor på Säbyholm som är min underbara skola. Nej men, det är jag
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05 Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – I min handväska
Dag 14 – Om jag blev tvungen att byta
utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Min pojk/flickvän
Dag 30 – fula ovanor

Av Tove - 18 januari 2011 18:31

Jag måste ta tag i mitt liv. Jag har gått med inställningen att allt löser sig. Vist, det gör det förmodligen men jag måste hjälpa till lite granna själv också.


Har vart hemma från skolan sen i onsdags, har ingen ork att göra något =/

Jag ska börja planera dag för dag, för just nu är att bara stress.

Och jag ska använda min envishet, genom att i stället över att vägra gå upp ur sängen på morgonen ska jag vägra att ligga kvar.


Mitt liv måste få lite ordning igen.

I morgon ser dagen ut så här:

08.00 Vakna, äta frukost. 

08.45 Börja åka till skolan

12.30 gå på första lektionen den här vecka

14.10 gå på andra lektionen

15.30 Pedagogiskt ledarskap 

16.30 middag

17.00 Städa

18.00 Träna

20.00 Kvällsfika

22.00 Sova!!


Och den här ska följas! och ett sånt här schema ska jag göra för varje dag. tills jag klarar av allt utan att behöva planera det helt och hållet.


Det viktigaste nu är att jag inte ändrar det något, så min panik kommer tillbaka. 


Och resten av min dag ser ut så här:
18.30 Plugga

19.30 middag med mamma

20.00 Plugga

21.00 Film

23.00 sova! 


Önska mig lycka till   Kan säga att jag behöver allas stöd!! För jag måste lyckas!!<3

Av Tove - 18 januari 2011 00:30

Idag har jag fan inte gjort något annat är ränt runt xD men det har vart ganska bra i alla fall. Jag försöker få någorlunda struktur på mitt liv just nu. Jag måste börja att planera mina dagar för stressen ska minska. jag måste sluta oroa mig för varje dag...


Men idag var trevlig =D

  • kl 07.00-08.30 jobb!! okej inte så kul men jaja xD
  • 08.30-12.00 mys hos farmor
  • 12.00-13-00 lunch med mamma och massa folk   
  • 13.00-14.20 buss resa xD
  • 14.20-15.00 besök på kompisens skola =D Gud vad den skolan vara speciel x)
  • 15.00-15.45 buss resa
  • 15.45-18.30 mys hos pojkvännen<3<3
  • 18.40-20.00 Besök hos familjen Wallius =D<3
  • 21.00- PLUGGGGG!!!! 

Min dag har vart bra =D men det sista på dagen har inte vart så kul, men men. det måste göras ;) <3


Men sova är något enu viktigare =D Enligt mig i alla fall xD   

Av Tove - 18 januari 2011 00:27

Det är en underbar känsla...så fort jag sätter foten i erat hus känner jag lugnet svepa över mig. bara att bara i din närhet. Bara att vara hos dig ett par timmar är värt allt! skulle inte spela någon roll om du bodde i lule. Jag skulle åka upp till dig även fast jag bara skulle vart där några timmar<3 Din närhet är min trygghet 


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Av Tove - 14 januari 2011 14:39

I walk a lonely road
The only one that I have ever known
Don't know where it goes
But it's home to me and I walk alone

I walk this empty street
On the Boulevard of Broken Dreams
Where the city sleeps
and I'm the only one and I walk alone

I walk alone
I walk alone

I walk alone
I walk a...

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
'Til then I walk alone

Ah-ah, Ah-ah, Ah-ah, Aaah-ah,
Ah-ah, Ah-ah, Ah-ah

I'm walking down the line
That divides me somewhere in my mind
On the border line
Of the edge and where I walk alone

Read between the lines
What's fucked up and everything's alright
Check my vital signs
To know I'm still alive and I walk alone

I walk alone
I walk alone

I walk alone
I walk a...

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
'Til then I walk alone

Ah-ah, Ah-ah, Ah-ah, Aaah-ah
Ah-ah, Ah-ah

I walk alone
I walk a...

I walk this empty street
On the Boulevard of Broken Dreams
Where the city sleeps
And I'm the only one and I walk a...

My shadow's the only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
'Til then I walk alone... 

  

Ovido - Quiz & Flashcards